13 Aralık 2009

Renkli Doğum günü Pastası


Dark Cupcake Pictures, Images and Photos

Simin ismi ile ilgili google'da bir araştırma yaptım.Süslü püslü ve havalı kızların ismi olurmuş genelde..Bir de kendilerine güzel lakap bulmak isteyen sanal alem insanları kullanırmış (: Daha bir sürü komik yorum daha vardı..güldüm bunları okurken çünkü benim eşimin annesi olur bu ismin sahibesi (: Gümüş gibi parlayan,ışıltı veren demektir Simin! Yeni moda bir isim gibi durup da seneler önce birilerinin bu ismi koyması garip bir durum. Kendi ismimin en fazla ablalarım sayılabilecek kimselerde olduğunu düşünürdüm ben 81 kuşağından olarak.Tuğba Ablalar olurdu en fazla (: Ama geçenlerde 50-60 yaş arası birisi olarak çıktı karşıma ismim;Tuğba Teyze oluvermişti (: Mesela şimdi yeni isimlerden Tuana,Aleyna,İlayda,Su..aklıma gelenler..Bunlar da gün gelecek Teyze,Nine olacak (:

Ne garip şeylerle kafamı yoruyorum değil mi¿ Şimdi gelelim Simin Annem için yaptığım doğum günü pastasına;


Pandispanya

Malzemeler
.4 yumurta (sarı-beyaz ayrımı yapılmış)
.1 su bardağı toz şeker
.1 çay bardağı süt
.1 su bardağı un (elenmiş)
.1 yemek kaşığı buğday nişastası
.1 yemek kaşığı tereyağ yada margarin (eritilmiş)
.1 paket vanilya
.1 paket kabartma tozu
.Kakao
.Tarçın
.1 fiske tuz

Hazırlanışı

Yumurta sarıları ve şeker 5-6 dakika çırpılır.Sırasıyla süt,vanilya,nişasta,tereyağ,un,kabartma tozu,kakao ve tarçın eklenir ve 2 dakika çırpılır.Ayrı bir cam kapta yumurta akları ve tuz krema kıvamına gelene dek çırpılır.(Tabak ters çevrilince akmayacak şekilde olmalı) Yumurta akları diğer kek karışımına tahta kaşık ile yavaş yavaş eklenir.170 derece önceden ısıtılmış fırında 25-30 dakika pişirilir.Pişen ve 2 saat kadar soğutulan kek ortadan kesilerek bekletilir.

Pasta Kreması (Çikolatalı Ganaj)

Malzemeler
.100 ml krema
.100 gr bitter çikolata

Hazırlanışı

2-3 dakika kadar kaynatılan kremaya çikolata parçaları eklenip karıştırılır.Çikolatalar bu kremanın içinde eritilir.Daha sonra krema soğumaya bırakılır.


Pasta üst Kreması (Krem şanti)

Malzemeler
.1 poşet toz krem şanti
.1 su bardağı soğuk süt
.Gıda boyası

Hazırlanışı

Krem şanti ve süt mikser yardımıyla 5-6 dakika çırpılır.En az 1 saat buzdolabında soğumaya bırakılır.İsteğe göre gıda boyası eklenir.(resimde de gözüktüğü üzere ben mavi gıda boyası ekledim)


Pasta Harcı

Malzemeler
.5 yemek kaşığı böğürtlen meyveleri
.3 yemek kaşığı Pudra şekeri

Hazırlanışı

Böğürtlenler ile pudra şekeri püre haline getirilir.(Çok yumuşak olmayan,yenince ağıza böğürtlenlerin kıtırı gelebilen bir kıvamda hazırlanabilir)


Pasta Süsleme

.Bonibon şeker

Hazırlanışı

Bakkalınızdan ısrarla isteyiniz (:

İkiye bölünen kek,böğürtlenlerin kalan suyuyla yumuşatılır.Kekin bir kısmına sırasıyla çikolatalı ganaj,böğürtlen püresi ve antep fıstığı (isteğe göre) eklenir.Kalan kekle kapatılır ve renklendirilmiş krem şanti ile sıvanır.Bonibon yada her türlü süsleme malzemesi ile keyifle süslenen pasta afiyetle yenir (:

6 yorum:

  1. Pasta super olmus, ellerine saglik:) Katilim icin cok tesekkur ediyorum, Hollandadan sevgiler!!

    YanıtlaSil
  2. pasta şahane isimde bana garip geldi ilk kez duyuyorum benim kızımın adıda tuğba benimkine genelde tubiş derler bakalım kızıma tuğba teyze dedikleri günleride görecekmiyız

    YanıtlaSil
  3. DüşBahçesi,bilakis ben teşekkür ederim etkinlik için..

    Sevim,bakarsın Tubiş Teyze derler (:

    YanıtlaSil
  4. Şahane olmuş burasııı...
    Ellerine sağlıkk.. :)

    YanıtlaSil
  5. Afiyet şeker,pasta olsun (: Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Aklınızdan Geçenleri Merak Ediyorum (:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails