20 Mayıs 2010

Çikolatalı Renkli Kekçikler


80'li yılların sonunda kızlar 2'ye ayrılırdı.(Şimdi kaça ayrılıyorlar bilmiyorum)

1-NÖK (Normal Özellikli Kızlar): Oyuncak bebeklerinin saçlarını taramaktan zevk alırlar,apartman bahçesinde piknik yapmaktan çok hoşlanırlar,komşu teyze ve amcalarına pek kibar davranırlar,lastik atlamaya "Aboneyim"le dans etmeye bayılırlar,büyüyünce öğretmen ya da doktor olmak isterler..

2-AÖK (Anormal Özellikli Kızlar):Bebeklerin kol ve bacaklarını kopartmaktan mutluluk duyarlar,anne-babalarından gizli evde ki eşyaları satıp para kazanırlar,onlara hal hatır soranlara kısa cevaplar verirler ya da hiç konuşmazlar,bakkala gidince çikolata sakızları yanlışlıkla! fazladan alıp ceplerine atarlar.Büyümek istemezler,büyürlerse de astronot,dansçı,politikacı gibi değişik meslek dallarına el atmak isterler..

Galiba benim 2 grupta da yer almışlığım var.Ama şimdi ki ruh halimi sorarsanız tabii ki NÖK olurdum (:

Resimde ki hanım efendi,hala NÖKlüğümü unutmadığımın kanıtıdır.

Benim yediklerimin yarısı otomatik olarak onun da midesine inerdi.Ben odadan çıkınca o koşup yürüyüp konuşmaya başlardı,beni görünce oyuncak bebek gibi davranırdı ama aslında değildi (:

Çimenlerden daha yeşil bir çift pabucu vardı ki görmeye değerdi.Bir gün sahilde pabucunun tekini kaybedip de bir süre sonra bulunca dünyalar benim olmuştu.

Ne güzeldi onlarla vakit geçirmek..Şimdi bir baktım 20 senelik kadim dostum Damla blog resmimde de yer alıyor! İçimizde ki çocukları böyle ara sıra da olsa dışarıya çıkaralım olmaz mı?

Not:Tarifimi memnuniyetle buraya gönderiyorum (:

Kek için


.3 yumurta

.1 bardak esmer şeker

.2 çorba kaşığı yumuşak margarin

.1 bardak süt

.3 bardak elenmiş un

.1 paket vanilya

.1 paket kabartma tozu

.2 çorba kaşığı kakao

.80 gr erimiş bitter çikolata (benmari usulü)

.1 tatlı kaşığı toz tarçın


Üzeri için


.1 paket toz krem şanti

.1 bardak süt

.Gıda boyası (jel)

.Süsleme malzemeleri (damla çikolata,şekerleme..)


Hazırlanışı


Yumurta,margarin,şeker ve süt 5 dakika kadar çırpılır.Elenmiş un,vanilya,kabartma tozu,kakao ve tarçın eklenip kısa bir süre daha karıştırılır.En son erimiş çikolata eklenip tahta kaşık ya da spatula ile karıştırılır ve muffin kalıplarına dökülür.170 derece önceden ısıtılmış fırında 25-30 dakika kadar pişirilir.Bu arada toz krem şanti ve süt iyice çırpılıp dolapta bekletilir.Pişen kekler soğuduktan sonra ,dolaptan çıkarılan krem şanti gıda boyalarıyla renklendirilip keklerin üzerine sürülür.İstenildiği gibi süslenip afiyetle yenir :)













9 yorum:

  1. Çocuklar olmak güzel şey..

    kekler nefis,renkli renkli harika olmuş,eline sağlık...

    YanıtlaSil
  2. çok tatlı bir yazı olmuş keklerde cabası olmuş:)) benimde böyle bir kadim dostum var adı civelek:))

    YanıtlaSil
  3. içimizdeki çocukları açığa çıkaran dostlar nasip etsin Allah :)))
    bende ödülün var şekerim, beklerim :)))

    YanıtlaSil
  4. Krem şantiye renk katmak..süper fikir..Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Bu renkli kekler gerçekten muhteşem !!! :)

    YanıtlaSil
  6. ben de bir çeşit NÖK idim. "büyüyünce ne olacaksın" derlermiş. "öğretmen" dermişim. tam yüzler yumuşadığı sırada, cevabın gerisi gelirmiş: "çocukları dövücem".
    öğretmenlik okudum ama atamasizliktan hala öğretmen olamadim.
    sevgili evren, sen çoluğun çocuğun lafına ne bakıyorsun? vallahi dövmiycem, doğru sinyalleri al lütfen :)
    boya kutulari gibi bu cupcakelerden istiyorum ben de yaaa. bu jel gıda boyaları nereden bulunuyor acaba?

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık, bu cupcake ler çok güzel görünüyorlar. Ben krem şantiyi çok sevmiyorum da acaba onun yerine ne kullanabilirim?

    YanıtlaSil
  8. Herkese çok çok teşekkürler yorumlar için.

    Frambuazlı ruh pastacığım,pasta malzemeleri satan dükkanlarda bulunuyor.

    Evimin dekoratörü,krem şanti yerine benmari usulü erttiğin beyaz çikolataları renklendirebilirsin bence (:

    YanıtlaSil
  9. Cok albenili cok seker bisey olmus bunlar yahu...
    Ellerine saglik.
    Simdi bunlarin yaninda olasydim ise bebegin ellerine yalamakla baslardim herhalde.
    Berlinden sevgiler

    YanıtlaSil

Aklınızdan Geçenleri Merak Ediyorum (:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails